Even na half 10 zijn we met de nachttrein uit Suzhou in Xi’an aangekomen. De bedden in de trein waren nogal hard en het was er allemaal nogal primitief. Bij aankomst konden we nog niet in ons hotel terecht, dus bezochten we eerst het Shanxi Historisch Museum van Xi’an: interessant, maar ook superdruk aangezien de Chinezen zelf nu ook vakantie hebben.
Hier stonden ook wat èchte exemplaren van het terracotta leger dat we morgen gaan bezoeken.

Na de lunch in een heel mooi restaurant waren onze kamers klaar en kunnen we tot half 4 uitrusten en/of opfrissen om vervolgens de Beiyuanmen Muslim Market en de Grote Moskee van Xi’an te bezoeken. De Moslim markt was erg leuk, leek wel wat op een combinatie van een gewone markt en een rommelmarkt. De naam is trouwens Muslim Market omdat de eigenaren allemaal moslim zijn.
De moskee ligt in een grote tuin met mooie poorten en pagodes. Het bijzondere is dat de moskee in Chinese stijl gebouwd is en totaal niet lijkt op de moskeeën zoals wij die kennen.

’s Avonds zijn we op eigen gelegenheid naar een fonteinshow geweest op een groot plein bij de Big Wild Goose Pagoda. Een supergroot waterorgel, muziek en kleurrijk verlichte fonteinen. Op aanraden van de gids namen we de bus en vertrokken 1,5 uur voor de start van de show. Eerst moesten erg lang op de bus wachten, vervolgens stond die bus in de file en ongeveer 800 m voor de halte waar wij eruit moesten, kreeg hij ook nog een aanrijding met een auto. Alleen blikschade, gelukkig geen gewonden.
Wij zijn toen de bus maar uitgestapt en de rest gaan lopen; al met al misten we helaas wel de eerste helft van de licht- en geluidshow, maar de laatste 10 minuten hebben we gelukkig nog wel gezien.